Eldkraft.se

Din värmebutik på nätet!

Att handla i vår webb-shop

Att handla i vår webb-shop är mycket enkelt.
Du kan välja om priserna ska visas med eller utan moms.
(Priser för vara som finns under fyndtorget gäller så länge artikeln finns kvar i lager.)

De flesta varor i webb-shopen är anpassade för att användas i Sverige.

Totalpris med moms och fraktkostnad ser du i kassan innan du betalar,

du kan välja olika betalningsalternativ och ser även då slutpriset för de olika alternativ som finns,
också detta innan du genomför beställningen.
I kassan kan du även ändra antal, ta bort varor, eller rensa varukorgen.

Om du vill se totalpriset med frakt och ev. avgifter under pågående köp,
kan du tillfälligt gå till kassan och se du vad totalkostnaden är uppe i.

När du handlar i vår webbutik gäller distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)
Eldkraft AB följer även Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer

Alla köp som görs i webb-shopen är bonusgrundande.
Bonusen är 0,5% av den totala köpsumman och tillgodoräknas ditt kundnummer som du får när du beställer i webbshopen,
hur mycket bonus du får står även på orderbekräftelsen och i kassan vid köp.
Vid nästa beställning du gör med ditt kundnummer tillgodoräknas erhållen bonus.
Bonusen gäller under en period av 2år, (löpande kalenderår) och gäller bara när du själv beställer i vår webb-shop.
Du får automatisk meddelande via mejl om hur mycket bonus du har innestående varje år.

Samtliga varor Garanti 1år, ( undantaget förbrukningsvaror )
för utbytes, renoverade eller lagade produkter gäller 3månader, läs mer om garanti härnedan.

SPARA ALLTID KVITTO, MÅSTE BIFOGAS KOPIA VID EVENTUELL RETUR,
GARANTI, BYTE, REKLAMATION ELLER ÅNGERRÄTT

 Vi förbehåller oss rätten att ändra och ta bort i kataloger, bruksanvisningar, installationsanvisningar och priser utan föravisering.

Vi fråntar oss allt ansvar vad gäller egen inkoppling av reservdelar och elektrisk utrustning, då detta alltid ska göras av behörig installatör/fackman

Om du behöver hjälp med webb-shopen eller har förfrågningar om produkter, leveranser, ångerrätt,
garantier mm, kontaktar du oss lättast via mejl, info@eldkraft.se

Eller via vårt kontaktformulär , så får du normalt svar inom 48 timmar (vardagar)

Med reservation för eventuella tryck och skrivfel, samt eventuella fel i översättning


I kommande text härnedan så kan ni läsa mer om:

Leveranstider och leveranssätt
Ångerrätt
Garanti
Reklamation transportskada
Reklamation (ej transportskada)
Betalningssätt, olika alternativ
Företagets kontaktuppgifter


Leveranstider och leveranssätt


Vårt lager har öppet vardagar 8:30 – 16:30 för utleveranser och hantering av webb-order.

Leverans sker med Posten, A-post (snabbast), eller för tyngre varor över 20kg med DHL eller annat transportföretag

Utleverans sker normalt samma dag eller följande vardag efter att beställning och betalning kommit oss tillhanda
beroende på tidpunkt för beställning.
Leveranstid är normalt 1-3 vardagar, ca 6 vardagar vid mycket hög belastning/orderingång.

Om utleveransen från vårt lager överstiger 14 vardagar, är restnoterad eller skickas direkt från tillverkare,
så får du reda på detta direkt via mejl, och tidpunkt när varan skickas eller vid restnotering, om beräknad leveranstid finns.

Vid restnotering eller mycket försenad beräknad leveras, över 14 dagar, har du rätt att häva köpet utan kostnad innan varan skickats

Vid kortbetalning, faktura, delbetalning och skickas varorna inom omgående enligt ovanstående.
Om du väljer att betala i förskott ser vi betalningen först efter kl.16:30 vardag efter inbetalning,
leveranstiden blir då fördröjd med 1-2 vardagar.

Du meddelas via mejl när din sändning skickas och får kollinummer på sändningen.
Varorna skickas till närmaste utlämningsställe, om det inte kan skickas som brev.

När varorna kommit till utlämningsstället, får du sms eller avi för att hämta ut paketet.
Mindre brevförsändelser skickas direkt hem till din postlåda.

Alla brev och paket upp till 20kg skickas med Posten som A-försändelse, dvs. snabbast,
vid tyngre och skrymmande varor anlitar vi DHL eller annat transportföretag.
För tyngre och skrymmande leveranser inom EG-länder anlitar vi DHL Euroconnect.
För tyngre och skrymmande leveranser utanför EG-länder anlitar vi DHL.

Utleveranser från vårt lager sker varje vardag.

Försändelser upp till 20kg hämtas av posten ca kl.16:00
Tyngre försändelser över 20kg hämtas normalt av DHL vardagen efter.

Om du behöver hjälp med webb-shopen eller har förfrågningar om leveranser, ångerrätt, garantier mm,
kontaktar du oss lättast via mejl, info@eldkraft.se

Eller via vårt kontaktformulär , så får du normalt svar inom 48 timmar (vardagar)
Denna tid kan variera beroende på orderinggång och arbetsbelastning vid högsäsong


Ångerrätt


När du handlar i vår webbutik gäller distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)
Eldkraft AB följer även Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer

Du har 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan, om du t.ex. köpt fel vara eller ångrar dej.
( Gäller ej specialbeställda eller måttbeställda varor eller varor tillverkade efter kunds ritning )

Du behöver inte ange något skäl till varför.

OBS - Ej utlösta eller uthämtade paket räknas ej som ångerrätt

Återbetalning av belopp.
Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar,
om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet och ev. returnerad vara som mottagits av Eldkraft AB.

Varan ska helst vara oanvänd och ej monterad.
Konsumenten har dock rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar.

Om konsumenten har använt eller hanterat varan på ett sätt som inte varit nödvändigt för att undersöka dess egenskaper
eller funktion, kan dock Eldkraft AB ha rätt till ersättning för värdeminskning.
Förutsättningarna för detta är om det är påtagligt synligt att en vara har varit monterad eller provad så att den inte går att sälja som ny.

Vid ångerrätt skall återfrakten vara betald, ev. kvitto bifogas
och bankkontonummer inklusive bankens namn och clearingnummer för återbetalning av köpesumman efter avdrag för vår fraktkostnad, om du har betalt med kort eller via Svea Ekonomi krediteras beloppet direkt ditt konto när vi får varan i retur.

Ta alltid kontakt med Eldkraft AB först för när det gäller Ångerrätt.

Alla varor som returneras skall skickas med Postnord eller DHL till :

Eldkraft AB
Backagården 302
28193 FINJA
Och märkas utanpå med "Ångerrätt" samt ordernummer

SPARA ALLTID KVITTO, MÅSTE BIFOGAS VID EVENTUELL ÅNGERRÄTT

OBSERVERA – vi löser inte ut varor skickade mot efterkrav / postförskott

Om du behöver hjälp med förfrågningar om ångerrätt,
kontaktar du oss lättast via mejl, info@eldkraft.se

Eller via vårt kontaktformulär , så får du normalt svar inom 48 timmar (vardagar)

E-post: info@eldkraft.se eller via vårt kontaktformulär,

Gällande installationer och reparationer eller utförande av arbete på kundens hemadress :
Vid beställning om att utföra arbeten och installationer eller förfrågningar om att
utföra arbeten och installationer görs alltid sedvanlig kreditupplysning.

Vi skickar alltid ut en offert för godkännande och underskrift innan större arbete eller installation påbörjas.

Om tjänsten ska påbörjas innan ångerfristen gått ut, informeras konsumenten om att
ångerrätten upphör från det att tjänsten påbörjas.


Garanti


När du handlar i vår webbutik gäller distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)
Eldkraft AB följer även Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer

Garantitiden är 1års materialgaranti,
undantag är förbrukningsartiklar och börjar gälla från det datum du tog emot varan.
Undantag från garanti gäller förbrukningsartiklar såsom elspiral, lampor, glas, roster,
tillverkade och måttbeställda varor m.m.

Vi ersätter inte monteringar eller andra anlitade företag eller för följdfel som kan uppkomma.
Garantin omfattar endast material och artiklar som du köpt av Eldkraft AB och som är rätt monterat.
För reparerade och utbytesprodukter gäller 3 månaders materialgaranti.

Ta alltid kontakt med Eldkraft AB först om det gäller garantianspråk.

Vid åberopande av garanti skall kvitto bifogas och bankkontonummer
inklusive banknamn och clearingnummer för ev. återbetalning av köpesumman.
I första hand repareras eller byts den felaktiga varan ut mot likadan eller motsvarande,
varvid Eldkraft AB står för återfrakten till dej.

Vid upprepade fel på samma produkt,
förbehåller vi oss rätten att häva köpet och återbetala köpesumman inklusive ev. fraktkostnader.

Återbetalning av belopp.
Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 14 dagar efter det att köpet hävdes,
om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet.
Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation,
skall eventuella fraktkostnader till kund betalas av företaget.

Alla varor som returneras skall skickas med Postnord eller DHL till :

Eldkraft AB
Backagården 302
28193 FINJA
Och märkas utanpå med "Garanti" samt ordernummer

SPARA ALLTID KVITTO, KOPIA MÅSTE BIFOGAS VID GARANTI.

OBSERVERA – vi löser inte ut varor skickade mot efterkrav / postförskott

Om du behöver hjälp med förfrågningar om garanti,
kontaktar du oss lättast via mejl, info@eldkraft.se

Eller via vårt kontaktformulär , så får du normalt svar inom 48 timmar (vardagar)

E-post: info@eldkraft.se eller via vårt kontaktformulär,


Reklamation av transportskada (ska ske inom 3 dagar)


Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till Eldkraft AB INOM TRE DAGAR efter att du tagit emot varan.
OBS - Du kan inte ringa och anmäla en transportskada,
detta måste alltid ske via mejl, kontaktformulär eller brev.

Du reklamerar en transportskada till info@eldkraft.se eller via denna länken: kontaktformulär

Om det är en synlig transportskada anmäls detta också direkt till chauffören eller utlämningsstället vid mottagandet.
Be chauffören eller utlämningsstället om en notering på din kopia av fraktsedeln och spara emballaget för eventuell retur.

Reklamation av synlig eller dold transportskada ska göras INOM TRE DAGAR efter att du tagit emot varan
för att Eldkraft AB ska kunna anmäla skadan till fraktbolaget.

Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt,
för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador.

( Med dolda skador menas att innehållet är skadat men förpackningen verkar vara hel.)

Om du reklamerar en transportskada, var noga med att fyll i alla uppgifter som behövs,
namn, adress och telefonnummer till mottagare, ordernummer,
brev-id eller kolli-id ( de finns i så fall på ditt kvitto eller din beställning ),
ordentlig beskrivning av innehållet i försändelsen och skadans art och skador på emballage.
Om din reklamation rör ett skadat paket/gods/pall ska du behålla allt emballage och innehåll,
så att vi eller fraktbolaget vid behov kan besiktiga det.
Tänk även på att adresseringslappen ska sitta kvar.

SKICKA INTE TILLBAKS NÅGRA VAROR INNAN DU ANMÄLT TRANSPORTSKADA,
Eldkraft AB KOMMER ATT KONTAKTA DEJ SNARAST ANGÅENDE FÖRFARINGSSÄTT.



Reklamation ( ej transportskada )


När du handlar i vår webbutik gäller distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)
Eldkraft AB följer även Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer

Reklamationstiden är 3 år och gäller från det datum du tog emot varan.

Ta alltid kontakt med Eldkraft AB först för att få ev. fraktfri returfraktsedel om det gäller reklamation.
( Detta gäller endast vid reklamation )

Vid åberopande av reklamation skall kvitto bifogas och bankkontonummer
inklusive banknamn och clearingnummer för ev. återbetalning av köpesumman.
I första hand repareras eller byts den felaktiga varan ut mot likadan eller motsvarande,
varvid Eldkraft AB står för återfrakten till dej.

Återbetalning av belopp.
Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 14 dagar,
om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet.
Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader
återbetalas inom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.

AAlla varor som returneras skall skickas med Postnord eller DHL till :

Eldkraft AB
Backagården 302
28193 FINJA
Och märkas utanpå med "Reklamation" samt ordernummer

SPARA ALLTID KVITTO, KOPIA MÅSTE BIFOGAS VID REKLAMATION.

OBSERVERA – vi löser inte ut varor skickade mot efterkrav / postförskott

Om du behöver hjälp med förfrågningar om garanti eller reklamation,
kontaktar du oss lättast via mejl, info@eldkraft.se

Eller via vårt kontaktformulär , så får du normalt svar inom 48 timmar (vardagar)

E-post: info@eldkraft.se eller via vårt kontaktformulär,


Betalningssätt, olika alternativ


OBS - Kreditupplysning görs alltid när det gäller köp mot faktura eller delbetalning,
samt även telefonorder endast mot faktura.
( Företaget ingår dock inga avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. )

Betalningsinformation
Du får betalningsuppgifter i samband med att du genomför ett köp,
både på skärmen innan du accepterar ordern, samt via e-post.

Frakt tillkommer på priset och är inräknat i summan du ska betala oavsett betalningsalternativ.

Betalning sker genom Svea Ekonomi:
1 - Förskottsbetalning inom 1 arbetsdag
2 - Betalning med Kort
3 - Direktbetalning via bank
4 - Faktura
5 - Delbetalning/konto
6 - Företagsfaktura

Vi följer personuppgiftslagen. Läs om vår Sekretesspolicy här

OBSERVERA - VI FRÅGAR ALDRIG EFTER DINA KORT-UPPGIFTER VARKEN PER MEJL, BREV, SMS ELLER TELEFON

Företagets kontaktuppgifter

webb-shopen www.eldkraft.se drivs och administreras av :

Eldkraft AB
Backagården 302
28193 FINJA

Organisationsnummer 559058-4909

Vat no.SE559058490901

E-post : info@eldkraft.se eller via vårt kontaktformulär
så försöker vi kontakta vi dej inom 48 timmar* på vardagar,

*Gäller endast förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar och under vardagar

OBSERVERA UNDER HÖGSÄSONG KAN DET VARA EXTRA SVÅRT ATT KOMMA FRAM.

Innehar export tillstånd = EORI-nummer SE5590584909 för export av varor utomlands

Företaget har F-skattebevis


Sidan 2 uppdaterades senast 2023-04-30